Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Udělat z jednoduchého složité jde lehce, ale opačně je to velmi slo

"Léčit se sám znamená převzít sám za sebe zodpovědnost a pracovat na sobě."     Dasha Kocourková se od dětství intenzivně věnovala sportu. Využívala svůj talent a lásku k pohybu, kde jen to bylo možné. Pracovala jako trenérka v oboru fitness po celém světě. Pak ale zčistajasna přišly vážné zdravotní problémy a pro ni začalo velmi těžké období plné bolesti, strachu a beznaděje. Byla velmi mladá, když jí lékaři diagnostikovali endometriózu – vážné onemocnění dělohy, na kterou nebyl lék a nikdo nevěděl, odkud přišla. Křehká usměvavá žena, která ví o bolesti své.

Bolest bez varování

„Že je něco v nepořádku mi tělo začalo říkat asi ve dvaceti letech. Najednou se u mne objevily silné předmenstruační bolesti, které jsem z počátku úspěšně ignorovala. Myslela jsem, že to je něco přechodného a že to časem zase samo zmizí stejně tak, jako se to objevilo. Ale to se nestalo a tak jsem moje problémy konzultovala s lékařem. Řekl mi, že to je normální. Tato odpověď mne na nějakou dobu uspokojila, vždyť je to můj lékař a ten přece ví nejlépe, zda se takové věci mohou dít. Ale za nějaký čas jsem na něj začala naléhat, že takové silné bolesti nemohou být normální. Řekl mi, že to budou nejspíš špatně průchodné vejcovody a znovu mi opakoval, že bolest je normální. S touto informací jsem žila několik let a snažila se bolest, která byla čím dál silnější nadále ignorovat. Ale to už se mi nedařilo, neboť koliky byly tak silné, že jsem se jich začala bát a také období, v němž se objevovaly, se neustále prodlužovalo. Dopadlo to tak, že jsem čtrnáct dní z měsíce žila v jakémsi výjimečném stavu, s pěti až osmi třicetiminutovými minutovými kolikami za den. Bolest byla tak silná, že jsem nemohla ani dýchat, chtělo se mi zvracet, omdlévala jsem, ležela na zemi, křičela bolestí a měla pocit, že opravdu zešílím, že to ani můj mozek nevydrží. Něco řezalo mé břicho ostrým nožem a bolest nervů ochromovala celé tělo, srdce jsem měla sevřené. Po takové kolice jsem byla vyčerpaná a vděčná, že si užívám krátké chvilky bez bolesti.“

 

 

 Když se život otočí úplně jinam

„Několikrát mi lékaři otevřeli břicho a vyoperovali nějaké svalové myomy bez přesnějšího určení diagnózy. Že existuje něco, co se nazývá Endometrióza, jsem uslyšela až po třinácti letech. A hned začala léčba hormony. Na několik let mě lékaři přivedli do umělého přechodu, což byla jediná cesta klasické medicíny, a já jsem byla šťastná, že mám klid od bolesti. Neměla jsem menstruaci a chybějící produkce estrogenů se začala projevovat dalšími problémy. Tentokrát s páteří. V té době jsem si začala uvědomovat, že tímto není nemoc vyléčena, nýbrž jen potlačena. Začala jsem hledat jinou cestu. Několikrát jsem léčbu hormony skončila a znovu začala, protože bolesti nebyly k vydržení. Léčila jsem se bylinami a homeopatiky, chodila na psychoterapii. Moje hledání pomoci bylo zoufalé, strach nepopsatelně velký a důvěra v uzdravení téměř žádná. Věděla jsem ale, že musí existovat nějaký způsob, který moje utrpení skončí. Zatím jsem ale nevěděla, jaký a kde jej najdu. Byla jsem si ale jistá, že po marných pokusech lékařů pomoci půjdou moje kroky asi jiným směrem, než ruku v ruce s klasickou medicínou. Setkala jsem se s různou literaturou, velmi mě oslovila akupresura, ale bylo pro mě příliš komplikované naučit se, který bod a kdy má mačkat. Mám ráda jednoduché věci a akupresura na mě byla moc složitá.“

 

Spoléhat se sám na sebe

„V roce 2002 jsem se seznámila s čínskou metodou Zhineng Qi Gong (čti činěng čchi kung), kde jsem začala pracovat s myslí a okamžitě jsem intuitivně věděla, že tato absolutně celistvá metoda je klíčem k mému uzdravení. Oslovila mě svou jednoduchostí. Číňané říkají, že udělat z jednoduchého složité jde lehce, ale opačně je to velmi složité. A lidé se opět začali vracet k jednoduchosti. Líbilo se mi, že tady se léčí nejen tělo, ale i duše. Další věc, kterou jsem díky cvičení poznala, je samoléčba. Kdo vás zná lépe než vy sám? A přitom se dá vše zvládnout tak jednoduchými cviky, ve kterých je o vše postaráno. Nejvíce mne oslovilo, že se touto metodou léčím sama, protože už v té době jsem vnímala, že ten, kdo by mne a moje tělo měl znát nejlépe, jsem já a nikdo jiný. Já sama musím pochopit svoje trápení a to, co se ve mě děje a změnit tento stav znovu na zdraví, které je tolik vzácné. Na nic jsem nečekala a pustila se do práce. Navštívila jsem víkendový workshop Zhineng Qi Gong v Hamburku a začala denně praktikovat základní sestavu, která mi zabrala jen dvacet pět minut času denně. Důležité bylo denní opakování. Ponořila jsem se do jemných, pomalých, plynulých pohybů, a objevovala úplně nové vnímání sebe sama. Zpočátku pro mne bylo nejdůležitější zbavit se fyzických bolestí. V tu dobu jsem ještě vůbec netušila, jaký má Zhineng Qi Gong potenciál. Fyzická bolest nemizela prakticky okamžitě, ale co mne udržovalo u každodenní praxe, byla psychická pohoda po odcvičení sestavy. Tento vnitřní klid nabíral na síle a moje strachy začaly slábnout. Také jsem vnímala rostoucí důvěru v uzdravení, důvěru v sebe samu a důvěru k životu. Se cvičením se začal měnit celý můj život, přestávala jsem dělat rozhodnutí ze strachu. Objevovala jsem sílu v nalezeném klidu a obrovská důvěra mi dala možnost jednat ze srdce. Začala jsem zase dělat věci, které mi přináší radost a přestávala dělat věci, které ode mne vyžadovali moji blízcí, nebo celá společnost. Nalezla jsem jiný úhel pohledu na svět. Zhineng Qi Gong mne naučil přijímat vše a svoje okolí vnímat jako část sebe.“

 

 

I cesta může být cíl

„Bolesti úplně vymizely až po několika letech praxe a to docela nenápadně. Už nebyly v centru dění mého života. Můj život začala ovládat radost a láska. Zhineng Qi Gong neléčí „tu jednu určitou nemoc“, je to metoda, která nás při pravidelném opakování naplní láskou, důvěrou, dobrotou, hojností a radostí a nemoc odchází, protože v takovém prostředí není dostatečně vyživována. Dnes cítím před menstruací lehkou bolest, která mi připomene, že na sobě musím dál pracovat a také mi připomene, že mám být vděčná za to, že jsem tady na světě a dýchám. Uzdravení se pomocí Zhineng Qi Gong neznamená zbavit se nemoci, znamená to najít život v lásce, spokojenosti a hojnosti. Já tomu říkám„velké zdraví“. Dnes praktikuji cvičení již devět let a neustále objevuji obrovský potenciál této metody a sama sebe. Vím, že nic není nemožné a vše záleží jen na stavu naší mysli. Stala jsem se cvičitelkou a Zhineng Qi Gong rozšířila v České republice. Dnes mne vedle jeho léčebných schopností zajímá jeho vliv na vnitřní potenciál a kreativitu každého z nás – člověka. Jsem velmi vděčná za to, že jsem Zhineng Qi Gong našla jako svůj klíč k uzdravení. Pro každého existuje jiný klíč k „velkému zdraví“, důležité je ho hledat a po nalezení nepochybovat a bezmezně důvěřovat. Koneckonců, vždyť uzdravení je otevření se božským energiím. I vy jste částí mne, mého nového života, který jsem nalezla pomocí Zhineng Qi Gong.“

 

 

Endometrióza

Endometrióza je stav, kdy části děložní sliznice (endometria) rostou mimo děložní dutinu. Nejčastěji se tato ložiska nacházejí na vaječnících, ve vejcovodech, ve svalovině nebo na vnější stěně dělohy či v pánevní dutině. Neobjevuje se u dívek před nástupem puberty a u žen po přechodu. Postihuje pravidelně menstruující ženy a je důvodem čtvrtiny gynekologických operací. Příčina není dosud známá, existuje pouze několik teorií.  Příznaků endometriózy je celá řada a mohou být u každé ženy jiné. Nejčastějšími jsou ale například bolestivá menstruace, bolesti při pohlavním styku, bolesti v podbřišku bez souvislosti s menstruací, menstruační problémy zahrnují silné a dlouhodobé krvácení, špinění před menstruací či po ní, krvácení během cyklu, střevní potíže v jakékoli podobě, nebo potíže s otěhotněním. Vzhledem k tomu, že mnohé ženy trpící endometriózou nevykazují žádné určité příznaky, není jednoduché zjistit, kolik je jich tímto onemocněním postiženo. Díky moderním vyšetřovacím technikám je však dnes diagnostika mnohem snazší než dříve, ale gynekologové se domnívají, že endometriózou trpí v některé fázi svého reprodukčního období asi 10 až 15% žen. Ovšem díky rozsáhlejším poznatkům, hormonální léčbě a lepším chirurgickým technikám ve srovnání s minulostí má dnes každá žena trpící endometriózou daleko větší šanci na uzdravení a zachování plodnosti.

Autor: Renáta Šťastná | pondělí 6.1.2014 6:00 | karma článku: 8,96 | přečteno: 479x
  • Další články autora

Renáta Šťastná

Jak na Nový rok …

Měl to být slavnostní Novoroční oběd, skýtající naději, že se nám letos povede lépe (i přesto, že v předešlých letech to teda moc nezabralo, ale co kdyby...) a penízky se nás budou držet a úspěšně množit. Prostě čočka. Moje sestra také dnes vaří čočku. Kdejaká hospodyňka dnes vaří čočku. Muž se na mě podíval, mávl rukou a pravil, že se na ní nedá nic zkazit. Vím, ne? Dělám ji každý rok.

4.1.2015 v 9:25 | Karma: 6,17 | Přečteno: 263x | Diskuse| Ostatní

Renáta Šťastná

Večery u nás

Večer co večer ONdra ožívá v momentě, kdy zastavím vodu, pomůžu mu z vany a chci ho utřít. Osuška mi často slouží spíš ke zkrocení malého sviště než k utření mokrého těla. Namazat se mi ho daří víceméně v běhu a pokaždé mě to stojí spoustu úsilí. Ve chvíli, kdy zavírám dveře jeho pokoje a beru do ruky pohádkovou knížku, mi s tragickým výrazem v obličeji oznámí, že má hlad. Každý rodič to zná. A já, protože patřím mezi ty měkčí a poddajnější, mu dovolím dojíst večeři, kterou nechal vystydnout na stole. Chvíli smlouvá, že chce něco jiného, ale nakonec velmi rád sáhne po zbytku toho, co dostal na svůj miniaturní talířek. Dneska to byl toust.

20.3.2014 v 6:00 | Karma: 6,33 | Přečteno: 311x | Diskuse| Ostatní

Renáta Šťastná

Na hradě Okoři…

Pohled na osvětlenou Okoř v listopadu večer je více než mystický. Projížděla jsem tudy před časem a nenápadně osvětlená zřícenina mě lákala k pohledu více než letmému. Ve vteřině se mi rozběhl v hlavě film. Fantazie běžela na plné obrátky a představy se rodily jedna za druhou. Okamžitě jsem si vybavila pocit, kdy jsem jako školačka četla duchařské příběhy a pak se třásla strachy pod peřinou, jakmile jsem zhasla lampičku.

12.3.2014 v 6:00 | Karma: 6,59 | Přečteno: 422x | Diskuse| Ostatní

Renáta Šťastná

Láska kvete v každém

Stály na stanici a čekaly na autobus. Smály se vesele a srdečně si něco vyprávěly. Podle letmých doteků a hlubokých pohledů se dalo soudit, že k sobě mají velmi blízko. Matka s dcerou ? Sestry ? Dobré přítelkyně ? Bylo cítit, jak se nechtějí rozloučit. Nervózně vyhlížely autobus a obě si jistě přály, ať ještě nespěchá. Přijel včas, přesně podle jízdního řádu. Šofér vystoupil a pomohl ostatním naložit zavazadla. Počkaly, až všichni nastoupí a užívaly si poslední vteřiny do odjezdu v objetí. Pak se dlouze políbily. Ruka přejela pěkně tvarovaný zadeček. Ruka té druhé odhrnula neposlušný pramínek vlasů, který si našel cestu přes oko.

11.3.2014 v 6:00 | Karma: 10,44 | Přečteno: 552x | Diskuse| Ostatní

Renáta Šťastná

Kniha,knížka, knížečka

Kniha. To je slovo...Od malička jsem k němu měla zvláštní úctu. A když jsem pak sama poznala, co se v takové knize všechno může skrývat, moje touha po poznávání narostla do obrovských rozměrů. Během života jsem už brala do ruky kdejakou knihu. Nejdřív to byly leporela, to když jsem byla mrňousek, který toho o životě ještě moc neví. Později přišly na řadu knihy složené z časopisů, které mi strýček knihař svázal abych toho s sebou mohla tahat víc a křivit si záda. Ale ještě před tím byla moje úplně první opravdová kniha, kterou jsem si sama přečetla – slabikář. Jak já ho milovala. Nedávno jsem si z nostalgie a stesku po letech dětských jeden výtisk zaopatřila pomocí zásilkové služby a už pyšně trůní v mojí, už tak přeplněné knihovně.

10.3.2014 v 8:00 | Karma: 6,64 | Přečteno: 141x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Vrah hodil tělo ubodaného muže do žumpy, tam tlelo dva měsíce. Dostal 20 let

25. dubna 2024,  aktualizováno  12:44

Krajský soud v Ostravě poslal na dvacet let do vězení 62letého Karla Machalu za to, že předloni v...

Rakety ATACMS jsou stěžejní, ale Rusové se mohli připravit, míní analytici

25. dubna 2024  11:30,  aktualizováno  12:42

Rakety dlouhého doletu ATACMS, které USA poskytly Ukrajině, by mohly oslabit ruskou logistiku a...

Prokletím očkování možná je, že chrání proti smrtelným chorobám, míní Válek

25. dubna 2024  11:30,  aktualizováno  12:42

Přímý přenos V Česku stále rapidně přibývá případů černého kašle. Jednou z cest, jak se proti nemoci chránit, je...

„Není podstatné být vidět, ale mít výsledky.“ Politici reagují na konec ministryně

25. dubna 2024  10:46,  aktualizováno  12:41

O demisi ministryně pro vědu, výzkum a inovace Heleny Langšádlové (TOP 09) byl premiér Petr Fiala...

  • Počet článků 87
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 595x
"Nikdy není tak zle, aby nemohlo bejt ještě hůř". A toho se držím.

Seznam rubrik